Globalleşen dünyada artık reklam sektörü yavaş yavaş radyo ve televizyonlardan sosyal ve dijital dünyaya kaymaya başladı. Firmalar ve kişiler de dijital reklamcılığın önemini anladı ve hızla bu alana yöneldi. Fakat zaman zaman verdiğiniz reklamlardan verim alamadığınız oluyordur muhakkak. Bu yazımızda en popüler reklam türlerinden biri olan “gönderiyi öne çıkar” adlı Facebook reklamlarımızın verimini nasıl artıracağınızdan bahsedek, Facebook’ta Etkili Reklam İçin Taktikler vermeye çalışacağız. Bu yöntemleri uygulayarak sizde daha etkili reklamlar verebilirsiniz.
1- Gönderi Seçimi
Reklam vermeye karar verdiniz fakat hangi gönderinizin reklamını yapacağınıza emin değil misiniz? Buna karar verirken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç kriter olacak. Öncelikle planlı gönderiler ve yayınlanmış gönderiler olmak üzere 2 seçeneğiniz var. Ben yayınlanmış gönderileriniz arasından seçmenizi tavsiye ediyorum. Çünkü Facebook’un gönderilerin ana sayfada görülme algoritması o gönderinin etkileşimiyle alakalı bir durum. Yani bir gönderiyi daha çok kişinin görebilmesi için o gönderiyi paylaştığınız zaman beğeni ve yorum yani etkileşim alması gerekiyor. Paylaştığınız ilk dakikalarda gören kişiler ne kadar çok etkileşime geçerse, gönderinizi görecek olan insan sayısı da o kadar artıyor. Bu önemli ek bilgiyi verdikten sonra reklam vereceğiniz gönderiyi seçme aşamasına gelelim.
Paylaştığınız gönderilerin istatistiklerini inceleyin. Erişim ve etkileşim sayısı yüksek olan gönderilere reklam verin. Çünkü gönderinin etkileşiminin yüksek olması, insanların ilgisini çektiği anlamına gelir ve bu sayede hangi gönderinizin ilgi çekici olduğuna kesin olarak karar verebilirsiniz. Unutmayın ki ilgi çekici gönderilere verdiğiniz reklamların erişim sayısı daima daha yüksektir.
2- Görsel Seçimi
Görsel seçiminde dikkat etmeniz gereken 2 önemli nokta bulunuyor. Bunlardan ilki görseldeki yazı oranı. Facebook reklam politikaları gereği görseldeki yazı oranı en fazla %20 olabilir. Bu sınırın üstüne çıkarsanız reklamınız durdurulacaktır. Bu oranı buradan kontrol edebilirsiniz:
İkinci olarak ise görselin tasarımı. Bu konuya grafik tasarımcılar daha hakimdir elbette fakat özellikle dikkat etmeniz gereken birkaç şey var. Görselde mümkün olduğunca az yazı kullanın. Hatta mümkünse hiç kullanmayın çünkü Facebook, yazısız görselleri daha çok sevdiğini söylüyor. Fakat benim deneyimlerime göre görsele harekete geçirici bir yazı yazmak olumlu dönüşlere yol açabiliyor. Birkaç kelimeden oluşan, reklamınızla alakalı “Hemen mesaj atın! Satın al!” vb. insanları harekete geçirmeye yönlendiren ifadeler yazabilirsiniz.
3- Hedef Kitle
Reklamınız sayesinde ulaşmak istediğiniz insanların ilgi alanlarını iyice düşünün. Olumlu dönüş alabilmeniz için bu ayarı mutlaka en ideal şekilde yapmalısınız. Öncelikle gönderinizle alakalı ortalama 4-8 tane ilgi alanı ekleyin. Bundan sonra gönderinize bağlı olarak “davranışlar ve demografik bilgiler” kısmında da gerekli ayarlamaları yapabilirsiniz. Örneğin hediyelik eşyalar satan bir firmaysanız “arkadaşlarının doğum günü 2 hafta içinde olan kişiler” seçeneğini seçerek tam olarak hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.
4- Bütçe Ve Planlama
Bütçeniz tamamıyla sizin ekonomik gücünüze bağlı bir durum fakat bu konuda tavsiye edeceğim şey günlük harcanan miktarı minimumda tutmanız. Facebook’ta reklam verirken günlük en az 1.5 TL harcamak zorundasınız. Fiyat/performans açısından maksimum verimin, günlük 1.5 TL harcandığında alındığını gördüm. Bu tabii ki sizin sektörünüze ve hedef kitlenize göre değişiklik gösterebilir. Bunu, en iyi deneme yanılma yoluyla bulabilirsiniz.
Yakın zamanda eklenen yeni bir özellik sayesinde aynı reklam için 2 farklı görsel seçebiliyorsunuz. Bütçeniz, bu 2 görsele eşit olarak paylaştırılıp reklamınız ona göre gösteriliyor. Bu sayede hangi görsellerden daha iyi geri dönüş ve etkileşim aldığınızı daha kolay ve sağlıklı bir şekilde öğrenebilirsiniz.
Buradaki teknikleri uygulayarak daha verimli bir sonuç alabilirsiniz. Fakat unutmamanız gereken şey, siz de kendinize has teknikler yaratabilirsiniz. Bunun için denemekten asla çekinmeyin. Şu anki bütçenizi reklamlar konusunda deneme yanılma yapıp daha iyi sonuçlar almak için harcamanız, uzun vadede sizin için çok daha iyi olacaktır.