Far/Sinyal/Korna kolu için röle şeması.
Renault ve Dacia gurubunda 2012 model sonrası araçlarda kronik bir sorundur Far/sinyal/Korna kol arızası. Bu arızanın 2 sebebi vardır.
- Farların açılıp kapanması sırasında korna kablosunun gerilmesi sonrası kablo kopması sonucu kornanın çalışmaması,
- Yüksek akım çekmesi sonucu kolun iç mebranında bulunan emprimedeki yolların erimesi sonucu Farların sönmesi.
1.sorunun çözümü aslında gayet kolaydır. Kol söküldüğünde mekanizmanın üzerinde mavi ve sarı kablo kornaya ait kablolardır. O kablolar çubuk üzerine bağlanmadan önce çubuğun etrafında yarım tur sarılıdır.
Far açıldığında bu sarım ters yöne gevşer ve gerginliğini kaybettiği için dip taraf emprimeye temas etmez. Sorun genelde bundan kaynaklanır.Kablo değişimi yada lehimlenmesi ile çözülür.
Çubuğun mekanizma ile bağlantı noktasındaki beyaz sinyal ayırıcı plastik var. O plastiğin 2 yanında tırnaklar var o tırnakları ayırarak beyaz plastik çıkar. Çıktığında korna kablolarının bağlantı noktası ve çubuk açığa çıkar. Mavi ve sarı Kabloları yenilemeniz sorununuzu çözecektir.
2.sorunun çözümü ise emprimede akım çekme sonucu ark erimesi varsa çok fazla yapacak birşey yoktur. Tamir yada yenisi farketmez bu kronik bir sorundur. Eğer röle takmaz/taktırmazsanız bu sorunu yine yaşarsınız. Bunun tek çözümü röledir.
Röleyi kendisi takacak/taktıracaklar için aşağıda bağlantı şeması vardır. Bakarak takabilir/taktırabilirsiniz.
