Dacia Lodgy 1.5 dCi 90hp Triger, Devirdaim, Yağ, Filtre Bakımı.

Dacia Lodgy Triger, Devirdaim, Yağ, Filtre Değişimi nasıl yapılır.

Arkadaşlar merhaba. Aracımın 180.000 bakımı geldi. Triger, Devirdaim, Yağ, Filtre vs. komple bir bakım yapmak istedim. Kendi aracımla ilgilenmeyi ve bakımlarını yapmayı sevdiğim için de işçiliğini de kendim yapmaya karar verdim.

Facebook Dacia Lodgy Türkiye Gurubundan Emrah Uzun bey daha önce tiriger değişimi yapmıştı. Onunlada görüştüm ve verdiği destek için çok teşekkür ederim kendisine. Video çekmemi istedi aslında ama video için zaman ve imkanım olmadığından malesef sadece fotoğraflar çekebildim. Ama vereceğim youtube linkinde SANDERO STAPWAY Triger ve Devirdaim Değişimi ve detaylı anlatımı mevcut. Bizimki ile birebir aynı. Ben bu videodan istifade ettim. Yinede sizere kısaca neler yaptığımı anlatayım.

1. Akü kutup başlarını çıkarttım.

2. Radyatörün alt kısmına bağlı su hortumunu motora giden kısmında çıkartarak soğutma sıvısını boşalttım.

3. Karter koruma kapağını sökerek karter tapasından yağı boşalttım.

4. Sağ tekeri ve davlumbazı söktüm. Ardından krank kasnağının orta hizasına gelen alt rotile giden bir demir var. Onuda gevşeterek aşağıya indirdim.

5. Motor yağ karterinin arka kenarına denk gelen tırtıklı destekleme bölümü var. Zaten fark edersiniz orası kaldırmak için yapılmış. Bir tahta parçası koyarak kriko vurup motoru biraz kaldırdım. Üstte genleşme kabının yanındaki Motor sabitleme kulaklarını söktüm. Bu şekilde motorun ağırlığı krikoya bindi. Motor ile şase arasına kısa bir tahta parçası koydum. Olurda motoru indirmek gerekirse şaseye yada kartere zarar vermesin diye.

6. Alttan Avare kayışını hafif gevşeterek yayı gerdirip kayışı söktüm.

7. Kranka bağlı aksesuar kayış kasnağını sökme işinde ise malesef başarısız oldum. Bu aşamada Ters diş olup olmaması konusunda tereddüt edip Emrah beyi aradım. Oda ters diş olmadığını zaten o kasnak civatasını söktünmü işi yarıladın demektir dedi. Evet kasnağı sabitlemek olanaksız olduğu ve civatanında çok sıkı olduğunu gördüğümde işe bir virgül koydum. Kompresörüm vardı ama havalı tabancam yoktu. Artık zamanı gelmişti ekonomik küçük bir havalı tabanca aldım. 1 Gün sonra geldi. Böylede civatayı sökmem kolay oldu.

8. Motoru krikoyla tekrar kaldırarak triger koruma kapağını ve motor kulağının bağlantı demirini söktüm. Triger koruma kapağı 2 parça ve çıtçıtlı bir orta notasında Torx T25 tornavida ile sökülen klips vidası var. Vidayı sökerek klipsi çıkartmak gerekiyor.

9. Marş motorunun altında krankı kilitlemek için kranka ulaşım sağlanacak delikte bir adet civata var onu sökmek biraz zahmetli. Onu sökerek mevcut triger noktaları doğru seviyeye geldiğinde Krankı krank kilitleme aparatı ile (MOT-1489) kilitledikten sonra egzantirik kasnağınada metrik 8 bir civata yerleştirdim. Bu aşamada mevcut çizgileri ve noktaları belirginleştirdim beyaz boya ile yeniden işaretledim.

10. Triger kayış gergi bilyesini gevşeterek kayışın gerginliğini boşaltıp triger kayışını ve sonrasında kayış gergi bilyasını söktüm.

11. Triger kayışı koruma kapağının çıtçıtlandığı motor gövdesine yapışık olan triger koruma kapağının cıvatalarını sökerek aşağıdan çekerek çıkarttım. Bu şekilde devirdaim pompasıda önüme gelmiş oldu.

12. Devirdaim pompasının cıvatalarını gevşeterek (kalan sıvının akması için önce sol alt köşedeki civatayı gevşetmek gerekiyor.) devirdaimi ileri geri esneterek contanın punta noktalarından kopmasıyla birlikte devirdamimi çıkarttım. Maket bıçağıyla traş eder gibi eski contanın kalıntılarını temizledim. Sonrasında 300 numara zımpara ile kalan çapakları temizledim. Yeni devirdaimin contasının hem altına hem üstüne çok ince bir katman sıvı conta sürerek yeni devirdaimi yerine taktım. Garanti olsun diye civatalarıda hafif teflon bantla sardım.

13. Sıra toplama işine geldi. söküm sırasının tersinden başlayarak ekipmanların yenilerini kullanarak toplamaya başladım. Bu noktada çıkan civata ve somunları sırayla koyarsanız karıştırma ve toplama hatalarını minimuma düşürmüş olursunuz. Burada dikkat edilecek nokta eski triger ile yanisi arasında diş farkının olmaması gerekmekte. Ben sökmeden önce dişleri sayarak not aldım ve aynı diş sayısına göre yerine yerleştirdim. Bu yerleşim öncesi balata spreyi ile dişlileri temizledim. Triger kayışı bu arada saat yönüne takılacak. Dönüş yönü kayış üzerinde belirtilmiştir.

14. Triger kayışı doğru bir şekilde montaj edildikten sonra triger kayışını germek için eksantrik kasnağı üzerinde bulunan civatayı gevşetme sonrası alyen anahtar takarak kayışı gerdirdim. Ok işareti iki çizginin arasına denk gelecek ve daha çok aşağıdaki ikinci çizgiye yakın olacak. Yani gerginliği orta seviyeden biraz fazla olacak. Kayış gerdirilince gergi bilyesi sıkıldığında işlem tamamdır.

15. Eksantrik dişli kasnağı üzerindeki sabitleme pimini ve krank kilitleme aparatını söktüm.

16. Motor kulağı bağlantı demirini, Triger koruma kapağının alt kısmını sonrasında üst kısmını montaj ederek çıtçıtlarını takarak Orta noktadaki soket vidasını vidaladım.

17. Krank kasnağındaki yeni cıvatayı 125 Nm torkla sıktım. Bu arada tork anahtarı montaj sırasında en önemli aletlerden biri. Yoksa biraz güç kararı oluyor.

18. Davlumbazın ön kısmında bulunan mazot filtresini sökerek temizlik ve içinin değişimini yaptım. Sonrasında davlumbazı ve tekerleği montajladım.

19. Radyatör hortumunu yerine takarak, yağ filitresini değiştirip, karter tapasını kapattım. Etrafındaki yağları temizlemek için balata spreyi sıkarak temizledim. Sonrasında karter koruma kapağını takarak aracı krikodan indirdim.

20. Motor soğutma sıvısını %60 antifiriz olacak şekilde yeniden doldurdum. Motorun sağ tarafında ve arka kısmındaki kalorifer borusunun üzerindeki küçük musluklardan havasını aldım.

Yağını doldurup, hava filtresi ve polen filtresinide değiştirerek aküyü takıp marşa bastım. Aracı bir süre çalıştırarak hararetin yükselmesini sağladım ve tekrar antifiriz ilavesi yaptım.

Bu süreçte telefonla görüşerek destek verdiği için Emrah beye çok teşekkür ederim. Video çekme imkanım olmadığı için kusura bakmayın. Ama dediğim gibi yazının başında paylaştığım videoda Sandero araç videosu çok açıklayıcı ve bizim araçlarla birebir aynı.

Biraz uzun oldu ama kendisi bakım yapacak arkadaşlara belki faydası olur.

Herkese keyifli, kazasız, arızasız sürüşler dilerim.

“Dacia Lodgy 1.5 dCi 90hp Triger, Devirdaim, Yağ, Filtre Bakımı.” için 1 yorum

Yorum bırakın

Scroll to Top